Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kudini
    Drive
    • 2015
    • 55
    • Superb II (3T4)

    Ciekawy jestem czy z tego kompletu rozrządu na ebayu, sprzedali by mi sam wariator? Może ktoś jest zainteresowany to bedzie nas więcej.

    Komentarz

    • leadman
      Drive
      • 2009
      • 98
      • Ford

      Poszukaj po numerze części bo jest sporo. Cena też koło 1000zł. Więc kpl. się chyba bardziej opłaca.
      Mi zaczął hałasować rok po wymianie i ok. 18tyś km.
      Też nie wymieniłem wtedy wariatora
      A teraz nie wiem czy kupić ten z końcówką E czy tan najnowszy z G.

      Octavia II FL 2009 1,4TSI

      Komentarz

      • crom.de
        RS
        • 2012
        • 1545
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Mi zaczął hałasować rok po wymianie i ok. 18tyś km.
        18tkm na tym samym oleju?
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz

        • uli07
          Rider
          • 2012
          • 391
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Dzisiaj wrocilem z wakacji i odpalilem auto po 9 dniach stania. Byl to najglosniejszy start jak dotąd. Szkoda, ze tego nie nagralem. Pytanie, ile czasu potrzeba zeby uklad oproznil sie (grawitacyjnie) z oleju? Jednodniowy postoj nie powoduje takiej symfonii (raczej solówki na perkusji).
          Kolejne uruchomienia byly oczywiscie normalne. Ktos w najblizszej przyszlosci bedzie odstawial auto na kilka dni?
          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

          Komentarz

          • leadman
            Drive
            • 2009
            • 98
            • Ford

            Rozrząd! Olej co 15 wymieniam.

            Octavia II FL 2009 1,4TSI

            Komentarz

            • Kudini
              Drive
              • 2015
              • 55
              • Superb II (3T4)

              To jak kolego leadman wymieniamy wariatory ??? Może po wymianie tego gówienka problem nie powróci ? Tylko się zastanawiam na jaki z literką E czy ten najnowszy z literka G. Bo były słuchy że ten z literka E lubi się psuć i problem nawraca. Ja też wymienie pompe wody bo juz mam drugą założona i zaczyna się piszczenie jak się silnik nagrzeje. Ten silnik to jakiś siet.

              Komentarz

              • leadman
                Drive
                • 2009
                • 98
                • Ford

                Heh, pompę wymieniłem już dwa razy :-) pierwsza się rozszczelniła, druga zaczęła hałasować. No chyba czeka nas wymiana, i tak myślę że nie ma sensu chyba kupować zamienników.

                Octavia II FL 2009 1,4TSI

                Komentarz

                • marcink_1
                  Rider
                  • 2010
                  • 312

                  Ja teraz też tak mam, że samochód stoi nieraz cały tydzień w garażu. Staram się chodzić tam i co drugi dzień odpalić żeby układ się nie opróżniał całkowicie, ponieważ też zauważyłem, że jak stoi z kilka dni, to terkocze przy zapalaniu.
                  Jest tylko pytanie, czy to terkotanie może coś niedobrego zrobić, bo jak nie to niech sobie zaterkocze jak chce. Silnik ogólnie nie jest zły, na pewno lepszy niż 1,8 TSI.
                  Pozdrawiam.

                  Zamieszczone przez uli07
                  Dzisiaj wrocilem z wakacji i odpalilem auto po 9 dniach stania. Byl to najglosniejszy start jak dotąd. Szkoda, ze tego nie nagralem. Pytanie, ile czasu potrzeba zeby uklad oproznil sie (grawitacyjnie) z oleju? Jednodniowy postoj nie powoduje takiej symfonii (raczej solówki na perkusji).
                  Kolejne uruchomienia byly oczywiscie normalne. Ktos w najblizszej przyszlosci bedzie odstawial auto na kilka dni?

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3773
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Koledzy. Jaki macie poziom oleju na bagnecie, na zimno po kilkudniowym postoju :?:
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • marcink_1
                      Rider
                      • 2010
                      • 312

                      Na zimno to nie pamiętam, ponieważ w 1,4 TSI należy sprawdzać olej na cieplym silniku. Oczywiście należy odczekać po zgaszeniu jakies 10 do 20 minut. Jeżeli chodzi o poziom na cieplym silniku to staram się utrzymywać ponad polowe stanu.

                      Pozdrawiam.

                      Zamieszczone przez endryu
                      Koledzy. Jaki macie poziom oleju na bagnecie, na zimno po kilkudniowym postoju :?:

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3773
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez marcink_1
                        Jeżeli chodzi o poziom na cieplym silniku to staram się utrzymywać ponad polowe stanu.
                        Z własnego doświadczenia proponuję dolać olej do max. dopuszczalnego wskazania na bagnecie na zimno do górnej granicy wskazania A na bagnecie. Wtedy poziom oleju na ciepłym silniku po ok.15-20 min. wskazanie będzie max. w zakresie podziałki B na bagnecie.
                        Taki stan oleju utrzymuję od dawna i nie ma problemu z głośnymi dźwiękami przy uruchamianiu na zimnym silniku. Przetestujcie. :idea:
                        Załączone pliki
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • crom.de
                          RS
                          • 2012
                          • 1545
                          • Superb II (3T4)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Kudini, przecież zalałeś nowy olej i jest cisza to po co nagle chcesz wymieniać?

                          Zamieszczone przez leadman
                          Rozrząd! Olej co 15 wymieniam.
                          Czyli zrobiłeś wymianę oleju i 3 tysiące później zaczął się hałas. Zmieniłeś markę oleju albo lepkość?
                          - Superb
                          - Panda 1.2

                          Komentarz

                          • nowin
                            Classic
                            • 2014
                            • 7

                            Zamieszczone przez endryu
                            Zamieszczone przez marcink_1
                            Jeżeli chodzi o poziom na cieplym silniku to staram się utrzymywać ponad polowe stanu.
                            Z własnego doświadczenia proponuję dolać olej do max. dopuszczalnego wskazania na bagnecie na zimno do górnej granicy wskazania A na bagnecie. Wtedy poziom oleju na ciepłym silniku po ok.15-20 min. wskazanie będzie max. w zakresie podziałki B na bagnecie.
                            Taki stan oleju utrzymuję od dawna i nie ma problemu z głośnymi dźwiękami przy uruchamianiu na zimnym silniku. Przetestujcie. :idea:
                            Stosuję tą samą technikę jeżeli chodzi o poziom oleju, dodatkowo w instrukcji jest też napisane żeby utrzymywać wysoki poziom oleju właśnie w przedziale A, z tego co pamiętam jeżeli silnik jest wysilany (jeździ na autostradach lub ciągnie przyczepę). Zdarza się mimo to czasem usłyszeć terkotanie przez sekundę, ale tylko na zimnym po kilku dniach bez odpalania, no może ze 2-3 razy na miesiąc jak jeżdżę codziennie. Silnik ma już jednak 160tyś na blacie i ciągle oryginalny rozrząd

                            Komentarz

                            • czto
                              Rider
                              • 2010
                              • 546
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez nowin
                              Silnik ma już jednak 160tyś na blacie i ciągle oryginalny rozrząd
                              Wreszcie powiało optymizmem
                              2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                              2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                              2009 Renault Clio MTV 1.4
                              2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                              2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                              Komentarz

                              • Kudini
                                Drive
                                • 2015
                                • 55
                                • Superb II (3T4)

                                Muszę kolegą przyznać racje że po wymianie oleju i utrzymywanie poziomu oleju na wysokim poziomie to auto nawet z rana nie terkocze. Na tym rysunku z bagnetami po wyżej to na bagnecie z prawej strony utrzymuje olej na poziomie A. Mimo że nie wymieniałem wariatora . Mam nadzieje że nic się nie stanie uszczelniaczami w silniku. Trzymam poziom high.

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez Kudini
                                  Muszę kolegą przyznać racje że po wymianie oleju i utrzymywanie poziomu oleju na wysokim poziomie to auto nawet z rana nie terkocze. Na tym rysunku z bagnetami po wyżej to na bagnecie z prawej strony utrzymuje olej na poziomie A. Mimo że nie wymieniałem wariatora . Mam nadzieje że nic się nie stanie uszczelniaczami w silniku. Trzymam poziom high.
                                  Nic złego się nie stanie z uszczelnieniem. To jest poziom oleju w/g instrukcji. Ja utrzymuję taki poziom oliwy od 30 kkm. Jest ok.
                                  Oczywiście olej zmieniany zdecydowanie częściej.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • crom.de
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1545
                                    • Superb II (3T4)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Muszę kolegą przyznać racje że po wymianie oleju i utrzymywanie poziomu oleju na wysokim poziomie to auto nawet z rana nie terkocze
                                    Daj znać po dłuższym przebiegu, przed kolejną wymianą ;-) ważne, żeby nie przelać. Utrzymanie poziomu max nikomu nie zaszkodzi.
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz

                                    • idas
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 828

                                      Zamieszczone przez crom.de
                                      Muszę kolegą przyznać racje że po wymianie oleju i utrzymywanie poziomu oleju na wysokim poziomie to auto nawet z rana nie terkocze
                                      Daj znać po dłuższym przebiegu, przed kolejną wymianą ;-) ważne, żeby nie przelać. Utrzymanie poziomu max nikomu nie zaszkodzi.
                                      Robie tak od samego poczatku i nie ma problemow. Auto ma juz ~130kkm i oryginalne czesci. Leje Millersa LL 5W30 i wymieniam zawsze po 15kkm. Auto mam z 12.2010.
                                      I moge potwierdzic, ze jesli poziom oleju jest ponizej poziomu max, to zdarza sie terkotanie. Ale wystarczy dolac oleju i nie ma wowczas tego zjawiska.
                                      Osobiscie traktuje to zjawisko ze sporym dystansem, bo mam jeszcze ~2 lata dodatkowej gwarancji (ubezpieczenia).
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz

                                      • mrrudzin
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 403

                                        Potwierdze Wasza teorie. Jak trzymam poziom max oleju to nie ma efektow dzwiekowych, ponizej jest juz roznie.

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          Zamieszczone przez leadman
                                          A widzieliście że znów jest zmiana tych nieszczęsnych napinaczy i wariatorów?
                                          Obecnie numery mają końcówkę 03C109507BC - napinacz i 03C109088G wariator.
                                          Czyli kolejna poprawka.
                                          Ma ktoś info co się zmieniło? Czy warto dołożyć i kupić najnowszy upgreade czy kupić kpl. zestaw rozrządu w GB z poprzednimi numerami (AH i E) za ok. 1200zł.
                                          mam prośbę, jak już podajesz jakieś numery oe to podawaj konkretne dane...

                                          a przynajmniej sprawdził chociaż dwie strony wstecz...



                                          tam właśnie napisałem, że jest nowy napinacz ale o numerze oe 03C 109 507 BA a nie jak napisałeś 03C 109 507 BC

                                          nowy napinacz o numerze oe 03C 109 507 BA








                                          natomiast jeśli chodzi o wariator z numerem oe 03C 109 088 G to jest, ale dotyczy produkcji od 11.05.2015

                                          a wariator z numerem oe 03C 109 088 E występuje nadal do roku 11.05.2015 i nie zamienia się na G

                                          ale nie jest wykluczone to, że w przyszłości będzie się zamieniać na G lub te dwa numery E i G będą zastąpione innym numerem
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • leadman
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 98
                                            • Ford

                                            Napisałem tak bo taką informację uzyskałem w ASO w Cz-wie.
                                            Co do nastawnika to faktycznie pan nie miał info czy jest zamienne G z E ale sam zasugerował, że po czasie pewnie będzie (więc może trzeba najpierw wyprzedać te z E?).
                                            Napinacz też mam zapisane BC, zamienne z BA, AH wycofane
                                            Jak nie pracuje w VAG jestem tylko użytkownikiem lekko wyje.... przez VAG.

                                            Wierz mi że cały ten wątek śledzę od początku i czytałem to co napisałeś.

                                            Co do zamienników o których napisałem to na ebay.pl wystarczy wpisać numer 03C109088E i wyjdzie cała lista zamienników FAI i M&R ceny za kpl. rozrząd z wariatorem od 1200-1300zł!!!

                                            Ten temat i tak jest wqu... chociażby ze względu na to że ludzie płacą sporo kasy za naprawy usterek które po roku powracają.
                                            Więc nie dziw się że czasem lepiej napisać coś co chlapnęło ASO niż o tym nie pisać.
                                            Każdy z tych informacji i tak wyciągnie swoje wnioski.

                                            Ja byłbym wdzięczny jak wypowiedziałby się ktoś kto montował u siebie w/w zamienniki i powiedział coś na ich temat.
                                            Bo bulić za oryginalny szajs dwa razy więcej i modlić się żeby się udało już nie zamierzam. Już raz mnie wydoili.

                                            Pozdrawiam

                                            Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                            Komentarz

                                            • uli07
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 391
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              No i mnie tez dopadlo. Ostatnie starty poranne, mimo wyzszej temp., a moze przez nia... rozpoczynaja sie od dwu-sekundowego lomotu. Tak nie bylo nigdy. Olej na maksa, bo po wymianie. Dla przypomnienia auto z 2011 roku z kwietnia lub maja. Nalot 85000 km.
                                              Czas zalozyc fundusz celowy na wymiane i szukac mechanika. Ogarnia ktos to w Krakowie lub w malopolsce/slasku?
                                              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                              Komentarz

                                              • nowin
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 7

                                                nie panikuj, trzymaj wysoki poziom oleju i monitoruj sytuację, ja mam prawie 2x taki przelot jak Ty i jeżdżę na ori rozrządzie cały czas

                                                Komentarz

                                                • Ceed1
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 461

                                                  Jak zaczęło się po wymianie oleju to masz odpowiedź, że ten olej nie lubi się z rozrządem.

                                                  Komentarz

                                                  • uli07
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 391
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                                    Jak zaczęło się po wymianie oleju to masz odpowiedź, że ten olej nie lubi się z rozrządem.
                                                    ... moze to i to, ale dostal olej prima sort - moze rzeczywiscie sie nie lubia

                                                    Powaznie, co powoduje ten halas przez kilka sekund?
                                                    Lancuch uderza w obudowe? Czy puste komory olejowe w wariatorze klepia (nie jestem pewien czy to mozliwe)?
                                                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...