Ciekawy jestem czy z tego kompletu rozrządu na ebayu, sprzedali by mi sam wariator? Może ktoś jest zainteresowany to bedzie nas więcej.
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Dzisiaj wrocilem z wakacji i odpalilem auto po 9 dniach stania. Byl to najglosniejszy start jak dotąd. Szkoda, ze tego nie nagralem. Pytanie, ile czasu potrzeba zeby uklad oproznil sie (grawitacyjnie) z oleju? Jednodniowy postoj nie powoduje takiej symfonii (raczej solówki na perkusji).
Kolejne uruchomienia byly oczywiscie normalne. Ktos w najblizszej przyszlosci bedzie odstawial auto na kilka dni?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
To jak kolego leadman wymieniamy wariatory ??? Może po wymianie tego gówienka problem nie powróci ? Tylko się zastanawiam na jaki z literką E czy ten najnowszy z literka G. Bo były słuchy że ten z literka E lubi się psuć i problem nawraca. Ja też wymienie pompe wody bo juz mam drugą założona i zaczyna się piszczenie jak się silnik nagrzeje. Ten silnik to jakiś siet.
Komentarz
-
-
Ja teraz też tak mam, że samochód stoi nieraz cały tydzień w garażu. Staram się chodzić tam i co drugi dzień odpalić żeby układ się nie opróżniał całkowicie, ponieważ też zauważyłem, że jak stoi z kilka dni, to terkocze przy zapalaniu.
Jest tylko pytanie, czy to terkotanie może coś niedobrego zrobić, bo jak nie to niech sobie zaterkocze jak chce. Silnik ogólnie nie jest zły, na pewno lepszy niż 1,8 TSI.
Pozdrawiam.
Zamieszczone przez uli07Dzisiaj wrocilem z wakacji i odpalilem auto po 9 dniach stania. Byl to najglosniejszy start jak dotąd. Szkoda, ze tego nie nagralem. Pytanie, ile czasu potrzeba zeby uklad oproznil sie (grawitacyjnie) z oleju? Jednodniowy postoj nie powoduje takiej symfonii (raczej solówki na perkusji).
Kolejne uruchomienia byly oczywiscie normalne. Ktos w najblizszej przyszlosci bedzie odstawial auto na kilka dni?
Komentarz
-
-
Na zimno to nie pamiętam, ponieważ w 1,4 TSI należy sprawdzać olej na cieplym silniku. Oczywiście należy odczekać po zgaszeniu jakies 10 do 20 minut. Jeżeli chodzi o poziom na cieplym silniku to staram się utrzymywać ponad polowe stanu.
Pozdrawiam.
Zamieszczone przez endryuKoledzy. Jaki macie poziom oleju na bagnecie, na zimno po kilkudniowym postoju :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcink_1Jeżeli chodzi o poziom na cieplym silniku to staram się utrzymywać ponad polowe stanu.
Taki stan oleju utrzymuję od dawna i nie ma problemu z głośnymi dźwiękami przy uruchamianiu na zimnym silniku. Przetestujcie. :idea:Załączone plikiO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez marcink_1Jeżeli chodzi o poziom na cieplym silniku to staram się utrzymywać ponad polowe stanu.
Taki stan oleju utrzymuję od dawna i nie ma problemu z głośnymi dźwiękami przy uruchamianiu na zimnym silniku. Przetestujcie. :idea:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nowinSilnik ma już jednak 160tyś na blacie i ciągle oryginalny rozrząd2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Muszę kolegą przyznać racje że po wymianie oleju i utrzymywanie poziomu oleju na wysokim poziomie to auto nawet z rana nie terkocze. Na tym rysunku z bagnetami po wyżej to na bagnecie z prawej strony utrzymuje olej na poziomie A. Mimo że nie wymieniałem wariatora . Mam nadzieje że nic się nie stanie uszczelniaczami w silniku. Trzymam poziom high.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KudiniMuszę kolegą przyznać racje że po wymianie oleju i utrzymywanie poziomu oleju na wysokim poziomie to auto nawet z rana nie terkocze. Na tym rysunku z bagnetami po wyżej to na bagnecie z prawej strony utrzymuje olej na poziomie A. Mimo że nie wymieniałem wariatora . Mam nadzieje że nic się nie stanie uszczelniaczami w silniku. Trzymam poziom high.
Oczywiście olej zmieniany zdecydowanie częściej.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deMuszę kolegą przyznać racje że po wymianie oleju i utrzymywanie poziomu oleju na wysokim poziomie to auto nawet z rana nie terkocze
I moge potwierdzic, ze jesli poziom oleju jest ponizej poziomu max, to zdarza sie terkotanie. Ale wystarczy dolac oleju i nie ma wowczas tego zjawiska.
Osobiscie traktuje to zjawisko ze sporym dystansem, bo mam jeszcze ~2 lata dodatkowej gwarancji (ubezpieczenia).VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leadmanA widzieliście że znów jest zmiana tych nieszczęsnych napinaczy i wariatorów?
Obecnie numery mają końcówkę 03C109507BC - napinacz i 03C109088G wariator.
Czyli kolejna poprawka.
Ma ktoś info co się zmieniło? Czy warto dołożyć i kupić najnowszy upgreade czy kupić kpl. zestaw rozrządu w GB z poprzednimi numerami (AH i E) za ok. 1200zł.
a przynajmniej sprawdził chociaż dwie strony wstecz...
tam właśnie napisałem, że jest nowy napinacz ale o numerze oe 03C 109 507 BA a nie jak napisałeś 03C 109 507 BC
nowy napinacz o numerze oe 03C 109 507 BA
natomiast jeśli chodzi o wariator z numerem oe 03C 109 088 G to jest, ale dotyczy produkcji od 11.05.2015
a wariator z numerem oe 03C 109 088 E występuje nadal do roku 11.05.2015 i nie zamienia się na G
ale nie jest wykluczone to, że w przyszłości będzie się zamieniać na G lub te dwa numery E i G będą zastąpione innym numeremkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Napisałem tak bo taką informację uzyskałem w ASO w Cz-wie.
Co do nastawnika to faktycznie pan nie miał info czy jest zamienne G z E ale sam zasugerował, że po czasie pewnie będzie (więc może trzeba najpierw wyprzedać te z E?).
Napinacz też mam zapisane BC, zamienne z BA, AH wycofane
Jak nie pracuje w VAG jestem tylko użytkownikiem lekko wyje.... przez VAG.
Wierz mi że cały ten wątek śledzę od początku i czytałem to co napisałeś.
Co do zamienników o których napisałem to na ebay.pl wystarczy wpisać numer 03C109088E i wyjdzie cała lista zamienników FAI i M&R ceny za kpl. rozrząd z wariatorem od 1200-1300zł!!!
Ten temat i tak jest wqu... chociażby ze względu na to że ludzie płacą sporo kasy za naprawy usterek które po roku powracają.
Więc nie dziw się że czasem lepiej napisać coś co chlapnęło ASO niż o tym nie pisać.
Każdy z tych informacji i tak wyciągnie swoje wnioski.
Ja byłbym wdzięczny jak wypowiedziałby się ktoś kto montował u siebie w/w zamienniki i powiedział coś na ich temat.
Bo bulić za oryginalny szajs dwa razy więcej i modlić się żeby się udało już nie zamierzam. Już raz mnie wydoili.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
No i mnie tez dopadlo. Ostatnie starty poranne, mimo wyzszej temp., a moze przez nia... rozpoczynaja sie od dwu-sekundowego lomotu. Tak nie bylo nigdy. Olej na maksa, bo po wymianie. Dla przypomnienia auto z 2011 roku z kwietnia lub maja. Nalot 85000 km.
Czas zalozyc fundusz celowy na wymiane i szukac mechanika. Ogarnia ktos to w Krakowie lub w malopolsce/slasku?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1Jak zaczęło się po wymianie oleju to masz odpowiedź, że ten olej nie lubi się z rozrządem.
Powaznie, co powoduje ten halas przez kilka sekund?
Lancuch uderza w obudowe? Czy puste komory olejowe w wariatorze klepia (nie jestem pewien czy to mozliwe)?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
Komentarz